Eerste Hulp Bij Openstaande facturen
Als ondernemer krijgt u vandaag of morgen met wanbetalers te maken. Heel vervelend, want openstaande facturen kosten veel tijd, geld en energie. Vaak is er geen opzet in het spel. De meeste klanten of debiteuren hebben van nature geen slechte betalingsmoraal. Ze betalen te laat, omdat er onvoldoende geld op hun rekening staat. Of ze vergeten te betalen, omdat hun administratie niet op orde is. De notoire wanbetaler daarentegen maakt er een sport van om veel te laat of helemaal niet te betalen. Neem voorzorgsmaatregelen of kom op tijd in actie. Met Kredietkijker, Debiteurenbeheer en Incasso zorgt Incassoplein voor Eerste Hulp Bij Openstaande facturen.
Kredietkijker stelt de juiste diagnose
De dag van morgen is niet zonder zorgen als u zich er niet op voorbereidt. Soms zit een ongelukje in een klein hoekje. Wat onderneemt u bijvoorbeeld bij een nieuwe klant of een grote transactie? Springt u een gat in de lucht van blijdschap en gaat u zorgeloos aan de slag? Of verdiept u zich eerst in de financiële handel en wandel van een klant, voordat u start? Laat u niet in de vingers snijden. Vraag bij twijfel altijd een kredietrapport aan. Zo’n rapportage stelt de juiste diagnose over de kredietwaardigheid van uw klant. Hier geldt nadrukkelijk: voorkomen is beter dan genezen. Met een kredietrapport voorkomt u immers financiële tegenvallers.
Debiteurenbeheer houdt een vinger aan de pols
Voor een gezonde bedrijfsvoering is professioneel debiteurenbeheer onmisbaar. Uw liquiditeit komt onder druk te staan als klanten niet of veel te laat betalen. Als u wekelijks tientallen of honderden facturen verstuurt, wilt u vanzelfsprekend het overzicht behouden: welke klant betaalt op tijd, welke klant overschrijdt de betalingstermijn en welke klant moet ik extra achter zijn vodden aanzitten. Met debiteurenbeheer monitort u het betalingsgedrag van klanten vanaf het moment dat u de factuur verstuurt. Met gerichte acties volgens een vast stappenplan houdt u met debiteurenbeheer een vinger aan de pols. De meeste klanten vinden het prettig als u ze aanspreekt op hun betalingsgedrag. De kans is groot dat ze beterschap beloven en sneller hun facturen betalen.
Incasso is een pleister op de wonde
Klanten die de overeengekomen betalingstermijn overschrijden, het voelt alsof ze zout in de wond strooien. U verkoopt een product of u levert een dienst, dus u heeft recht op uw geld. De situatie wordt pijnlijk als klanten smoes op smoes stapelen. Laat niet met u sollen. Om de pijn een beetje te verzachten, is minnelijke incasso een logische stap. Natuurlijk kunt u zelf een klant aanspreken op zijn gedrag. Veel verstandiger is het om een professional in de arm te nemen. Vreemde ogen dwingen. Bovendien is het voor Incassoplein dagelijks werk om afspraken te maken over deadlines en betalingsregelingen. Daarbij hebben we oog voor de goede relatie die u met klanten heeft. Vanuit dit perspectief is incasso dus een pleister op de wonde.
Afspraak maken voor Eerste Hulp Bij Onbetaalde facturen?
De kracht van creditmanagement schuilt dus in wisselwerking tussen kredietinformatie, debiteurenbeheer en incasso. Incassoplein checkt graag vooraf de kredietwaardigheid van (nieuwe) debiteuren. Met professioneel debiteurenbeheer houden we de inkomstenstroom op peil. En met incasso verzoeken we debiteuren (of wanbetalers) om hun factuur te betalen. Samenwerken? Bel (040) 241 10 36, mail of vul onderstaand contactformulier in voor een diagnose, een vinger aan de pols of een pleister op de wonde.
{loadmoduleid 142}